O Kancelárii
Kancelária Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky (ďalej len „Kancelária“) bola zriadená zákonom č. 423/2020 Z. z. o zmene a doplnení niektorých zákonov v súvislosti s reformou súdnictva s účinnosťou od 1. januára 2021. Kancelária je štátna rozpočtová organizáciou. ktorú riadi a v jej mene vystupuje vedúca Kancelárie Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky. Celkový počet zamestnancov Kancelárie je 70, z toho 58 je štátnych zamestnancov a 12 je zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme.
Kancelária plní úlohy spojené s odborným, organizačným, personálnym, ekonomickým, administratívnym a technickým zabezpečením činnosti Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky podľa zákona č. 757/2004 Z. z. o súdoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov alebo osobitných predpisov.
Kancelária zabezpečuje vo vzťahu k Najvyššiemu správneho súdu Slovenskej republiky predovšetkým výkon nasledovných činností:
- hospodárenie s pridelenými rozpočtovými prostriedkami ako samostatná rozpočtová kapitola,
- vykonávanie (základnej) finančnej kontroly,
- vedenie účtovníctva,
- realizovanie verejného obstarávania,
- zabezpečovanie materiálneho vybavenia,
- zabezpečovanie správy majetku štátu,
- zabezpečovanie tvorby a používania sociálneho fondu a uzatváranie kolektívnych zmlúv,
- vykonávanie vnútorného auditu,
- zabezpečovanie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, pracovnej zdravotnej služby a ochrany pred požiarmi,
- zabezpečovanie civilnej ochrany obyvateľstva,
- zabezpečovanie ochrany utajovaných skutočností,
- zabezpečovanie ochrany osobných údajov,
- zabezpečovanie informačnej bezpečnosti,
- obstarávanie, nasadzovanie a využívanie informačných systémov a technológií,
- poskytovanie knižnično-informačných služieb, získavanie, spracúvanie, uchovávanie, ochrana a vyraďovanie knižničných fondov,
- zabezpečovanie chodu archívu a registratúry,
- zabezpečovanie riadneho obsadenia zamestnancami a vybavovanie ich personálnych vecí,
- zabezpečovanie odborného vzdelávania sudcov a zamestnancov plniacich úlohy pri výkone súdnictva,
- zodpovedanie za efektívne využívanie ľudských a finančných zdrojov,
- vykonávanie dohľadu nad súdnymi oddeleniami,
- zabezpečovanie používania štátneho jazyka v súlade s osobitným predpisom,
- zabezpečovanie poskytovania informácií o činnosti pre iné orgány verejnej moci a pre verejnosť,
- zodpovedanie za včasné zverejňovanie súdnych rozhodnutí,
- zabezpečovanie tvorby internej legislatívy.
Podrobnosti o organizácii a činnosti Kancelárie, o postavení štátnych zamestnancov a zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme upravuje Organizačný poriadok, ktorý vydáva vedúca Kancelárie.