O Kancelárii

Kancelária Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky (ďalej len „Kancelária“) bola zriadená zákonom č. 423/2020 Z. z. o zmene a doplnení niektorých zákonov v súvislosti s reformou súdnictva s účinnosťou od 1. januára 2021. Kancelária je štátna rozpočtová organizáciou. ktorú riadi a v jej mene vystupuje vedúca Kancelárie Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky. Celkový počet zamestnancov Kancelárie je 70, z toho 58 je štátnych zamestnancov a 12 je zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme.

Kancelária plní úlohy spojené s odborným, organizačným, personálnym, ekonomickým, administratívnym a technickým zabezpečením činnosti Najvyššieho správneho súdu Slovenskej republiky podľa zákona č. 757/2004 Z. z. o súdoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov alebo osobitných predpisov.

Kancelária zabezpečuje vo vzťahu k Najvyššiemu správneho súdu Slovenskej republiky predovšetkým výkon nasledovných činností:

  • hospodárenie s pridelenými rozpočtovými prostriedkami ako samostatná rozpočtová kapitola,
  • vykonávanie (základnej) finančnej kontroly,
  • vedenie účtovníctva,
  • realizovanie verejného obstarávania,
  • zabezpečovanie materiálneho vybavenia,
  • zabezpečovanie správy majetku štátu,
  • zabezpečovanie tvorby a používania sociálneho fondu a uzatváranie kolektívnych zmlúv,
  • vykonávanie vnútorného auditu,
  • zabezpečovanie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, pracovnej zdravotnej služby a ochrany pred požiarmi,
  • zabezpečovanie civilnej ochrany obyvateľstva,
  • zabezpečovanie ochrany utajovaných skutočností,
  • zabezpečovanie ochrany osobných údajov,
  • zabezpečovanie informačnej bezpečnosti,
  • obstarávanie, nasadzovanie a využívanie informačných systémov a technológií,
  • poskytovanie knižnično-informačných služieb, získavanie, spracúvanie, uchovávanie, ochrana a vyraďovanie knižničných fondov,
  • zabezpečovanie chodu archívu a registratúry,
  • zabezpečovanie riadneho obsadenia zamestnancami a vybavovanie ich personálnych vecí,
  • zabezpečovanie odborného vzdelávania sudcov a zamestnancov plniacich úlohy pri výkone súdnictva,
  • zodpovedanie za efektívne využívanie ľudských a finančných zdrojov,
  • vykonávanie dohľadu nad súdnymi oddeleniami,
  • zabezpečovanie používania štátneho jazyka v súlade s osobitným predpisom,
  • zabezpečovanie poskytovania informácií o činnosti pre iné orgány verejnej moci a pre verejnosť,
  • zodpovedanie za včasné zverejňovanie súdnych rozhodnutí,
  • zabezpečovanie tvorby internej legislatívy.

Podrobnosti o organizácii a činnosti Kancelárie, o postavení štátnych zamestnancov a zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme upravuje Organizačný poriadok, ktorý vydáva vedúca Kancelárie.